برق-قدرت

دانشجویان کارشناسی پیوسته برق-قدرت ورودی 90 دانشگاه فیض

برق-قدرت

دانشجویان کارشناسی پیوسته برق-قدرت ورودی 90 دانشگاه فیض

چمران مرد علم و نبرد. . .


امروز31خرداد سالروزشهادت دانشمند و مبارز ایران شهید چمران هست و به همین بهانه مطلبی کوتاه گذاشتم تا یادی ازاین مردفرزانه کرده باشیم.روحش شاد. . .



شهید دکتر مطفی چمران بزرگ مرد ایران تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیک پامنار، آغاز کرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند؛ در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1336 در رشتة الکترومکانیک فارغ‏التحصیل شد و یک‏سال به تدریس در دانشکدة‌ فنی پرداخت.

وی در همة دوران تحصیل شاگرد اول بود. در سال 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به امریکا اعزام شد و پس از تحقیقات‏علمی در جمع معروف‏ترین دانشمندان جهان در دانشگاه کالیفرنیا و معتبرترین دانشگاه امریکا برکلی- با ممتازترین درجة علمی موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما گردید.

شهید چمران بعد از راهیابی به دانشکده فنی دانشگاه تهران تحصیل در رشته الکترومکانیک را آغاز کرد. وی به حدی در تحصیل موفق بود که یکی از اساتید او نمره 22 رااز20 به وی داده بود!!

و این هم یه مناجات کوتاه و زیبا که الگوی ما باید باشه...:

شهید چمران

افتادگی

"ای خدای من! من باید از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا دشمنان، مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگ دلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر می فروشند ثابت کنم که خاک پای من نخواهند شد. باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو درآورم، آنگاه خود، خاضع ترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم."

نظر یادت نره!!

نظرات 1 + ارسال نظر
احسان دباغ پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:05

سلام
امیدوارم درتحصیل علم ،دکترچمران رو الگوی خودمون قراربدیم.
بابت مطالبی هم که برامناسبتها تو وبلاگ میذاری متشکرم ولی یه پیشنهادهم دارم: تااونجایی که امکان داره سعی کن مطالبت کوتاه باشه.
موفق باشید.

سلام عزیز!
انشالله.
ممنون.چشم این کارومیکنم.
بیشتربه ماسربزن,یه نون وماست پیدامیشه توکلبه ما!
نون که گرونه همون ماست پیدامیشه دوغ میخوریم!
بابت نظر وپیشنهادت ممونم آقااحسان.موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد