برق-قدرت

دانشجویان کارشناسی پیوسته برق-قدرت ورودی 90 دانشگاه فیض

برق-قدرت

دانشجویان کارشناسی پیوسته برق-قدرت ورودی 90 دانشگاه فیض

تصاویری اززیباترین مساجد دنیا(به مناسبت روزجهانی مساجد)

تصاویر زیباترین مساجد دنیا

از آن هنگام که ایرانیان  دروازه دلهای خود را به روی  آیین اسلام ناب محمدی  گشودند   ، هنرمندان این مرز و بوم  بسیار کوشیدند تا  متعالی ترین  گونه هنر خود را  درساخت  بناهایی به کار گیرند که مآمن روح و دل و جان خسته آدمی است .آنها با نهادن خشت بر روی  خشت و کاشی برروی کاشی  پله پله  راه را برای معراج دلها ی عاشق  به سوی معشوق گشودند .آبی عرش را بر رو ی کاشیها کشیدندو نقش و نگارها را به نشانه شجره های روضه رضوان و ریاحین آن که مأمن و  سرای پرهیزگاران درست کردار است ،ترسیم کردند  تا بهشتی کوچک بر رو ی زمین نقش بندد: بهشتی که  شاید نشان از دلتنگی اعقاب  آدم(ع)دارد:دلتنگی ناشی از تبعیدی از بهشت عدن که تنها با یک وسوسه رخ داد.  حال آنکه در این بهشت کوچک می توان تنها با یک دم یاد پروردگار دوباره به آن بهشت جاوید پیوست . می توان با محمل عبادت و دعا از ثری به ثریا پرکشید.و سرمست از باده وصل  ،سبک و خالی شد و باردیگر برای نبرد با مصائب زندگی  آماده ومهیا گردید.

 

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور درمسجد فراهم می آورد. در اینجاست که افراد نمازگزار همچون قطره های آب  به یکدیگر می پیوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش در آورند..همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا روبه سوی یک قبله می کنند ولب به  حمد و ثنای آن یگانه نازنین می گشایند.و هماهنگ با یکدیگر  سرود توحید را زمزمه می کنند .

 

 

به روایت تاریخ پیامبر گرامی اسلام (ص) پایه گذار  اولین  مسجد است .او مکانی  را پایه گذاری نمود که علاوه بر عهده دار بودن نقش روحانی و معنوی   ،کانون فعالیتهای اجتماعی مسلمانان  نیز  به شمار می رفت . و به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته ای برخوردار بود. در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، ازجمله عقاید وفعالیت های فرهنگی ، عبادی ، سیاسی و اقتصادی ، در مساجد انجام می شد .

 

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خود می تواند موید نقش  فرهنگی والاو غنی مساجد باشد  چراکه در دوران ستمشاهی   مساجد جایگاه اولیه خود را باز یافته و محل تجمع مسلمین ،  تبادل اطلاعات ، انسجام گروهها ، ایجاد تشکل های اسلامی ، محل روشنگری واطلاع رسانی وهمچنین محل مبارزه با طاغوتیان در ابعاد مختلف بود .به این ترتیب می توان نتیجه این بهره گیری از محیط معنوی مساجد راپیروزی انقلاب اسلامی قلمداد نمود.چراکه  انقلاب ایران یک معجزه بود ، و بی تردید این عظمت و بزرگی ، به واسطه برخورداری و همچنین بهره گیری مناسب از محیط معنوی مساجد است .

 

گفتنی است ، بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران ، 21 آگوست (31 مرداد ماه ) از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است که متعاقب آن از این تاریخ  یک هفته ، هفته تکریم ، تجلیل ، اعزاز و اکرام مساجد است .21 آگوست مصادف است با به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها که با کشتار مردم در مسجد گوهر شاد توسط رضاخان ، همزمان شده است .هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد ماه تا 5 شهریورماه در کشور ایران به طور گسترده برگزار می شود . تصاویر در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

تبریک....

صحبت از گرمای هوا بود که به ماه رمضان رسید …

- امسال روزه می گیری؟

+ اگه خدا بخواد …

- منم می گیرم، ولی کدوم پزشک این همه سختی رو برا بدن تایید می کنه؟

+ همون که وقتی همه پزشکان جوابت کردن، برات معجزه می کنه!  

                             عیدتون مبارک.

بخونین روز عیدی حالشو ببرین....!!!!!!

اگه تو تاکسی و اینا چار پنج تا اسمس دادین دستتون خسته شد بدید بغل دستیتون ادامه شو براتون بنویسه اون بیشتر در جریانه icon smile جملات طنز و خنده دار جالب )

یه معلم دین و زندگى داشتیم بش میگفتیم رونالدینیو

به این سمت کلاس نگاه میکرد به اون طرفیا منفى میداد!

خیلى تکنیکى بود.

همینطور که یه ماه در سال نمی‌ذارن کسی چیزی بخوره که فقیرا رو درک کنیم یه ماه هم بیان همینجوری بهمون پول بدن صفا کنیم ببینم پولدارا چی می‌کشن!

موندم این گوشی هفصد تومنیه رو نخرم یا اون نهصد تومنیه رو!

ادامه مطلب ...

تامل........

بعضی ها رو در جوب باید شست … تا لجن ها همه خوشحال شوند که کثیف تر از خودشان هم هست..!!!

—  

هـــــــــی فلانــــــــی؛ تــو را مـن “تــــــــو” کـــردم، وگرنــه کــلمه ی “هوی” هــم زیــادت بــود واســه مــن “شــما شــما” نــکـن:|

کثیف بودنِ بعضی آدم ها اذیتم نمیکنه! اما بعضیا خیلی پاکن؛ این که قراره اینا گیره اون کثیفا بیُفتن, اعصابم رو خورد میکنه…!

— 

بد بیاری مال وقتیه که، بــــد بی یــــــاری …!!! 

تمام گلها به دست انسان چیده شدند. تنها گل خشخاش بود که انتقام همه ی گلها را از انسان گرفت…!

باحال؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟

خدایا یعنی میشه یه روز یه کیبوردی اختراع بشه که خودش بفهمه کی باید فارسی تایپ کنه کی انگلیسی؟ حروم شد نسلمون از بس به جاه گوگل زدیم لخخلمث!

— 

یه قانونی هست که میگه: شما هیچوقت به چیز غیر ضروری احتیاج پیدا نمیکنید، مگر اینکه اونو داده باشین به یه نفر دیگه.. icon neutral جملات طنز و جالب 

 

المپیک تموم شد، دانلود افتتاحیه اش هنوز برا من تموم نشده!

ادامه مطلب ...

تنظ...

ترم اول:

لباسهایتان اتو کشیده است!

میخواهید شاگرد اول شوید تا هم شهریه‌تان نصف شود و هم برای بر و بچه‌ها، کلاس بگذارید! چون هنوز کسی شما را نمیشناسه و شما هم متقابلا" کسی را نمیشناسید.

شاگرد دوم میشوید!! شهریه‌تان هرگز نصف نمیشود.حتی ربع هم نمیشود.

هنوز کلاس نذاشته، از سوی دانشجویان دیگر به عناوین مهمی چون : بچه مثبت، سوسول، بچه مرغوب، درازگوشخوان! گاگول و قشنگ، مفتخر میشوید.

ادامه مطلب ...

یادداشت احسان علیخانی در واکنش به

یادداشت احسان علیخانی در واکنش به"ماه عسل"امسال!!!



خدایا
سلام...
یادم میاد یک سال پیش همین موقع ها
همین ثانیه ها
و همین لحظه ها
یادم می آید به تو گفتم که بد جور دلم برای این حال و هوا تنگ شده بود...
یادم می آید سرسجاده نمازم
هنگامی که دست هایم به سویت دراز شده بود
به تو گفتم
حالم را خوب کن... از همان احسن الحال ها میخواستم و چه قدر زود جواب خواسته ام را دادی
و در شب سیاهم ماهی را قرار دادی که با نورش زندگی ام را عوض کرد
ماهی که شیرینی اش زیاد بود
مثل عسل...
http://www.ettefagheno.ir/f/images/stories/jeld_majaleh/ehsannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.jpg
و نمیدانم چه شد که ماه ام رفت...میخواست پشت سرش را نگاه کند اما نگذاشتند
ازتو خواستم که به من او را برگردانی و تو گفتی که صلاحت نیست
و من چه میتوانستم بگویم؟؟؟
امسال میخواهم بزرگ شوم... میخواهم قد بکشم... و روزه سکوت در پیش بگیرم در برابر
تاریکی شب هایم...
محسن چاووشی عزیز راست میگفت
ماه ات آنقدر شیرین است که تلخ ترین چیز ها هم در شیرینی اش خللی ایجاد نمیکنند
اما نمیدانم چه کنم با شب هایی که تاریک است... نمیدانم چه بکنم با کله ای که تهی است از هر چیز...

آپارتمان ۲۳ میلیارد تومانی در کامرانیه تهران!!

بلیغات آپارتمان های چند میلیارد تومانی در تهران روز به روز بیشتر می شود و در روزهایی که بحث افزایش 5 میلیون تومانی وام مسکن برای خیل عظیمی از مردم مهم جلوه می کند تبلیغاتی به ایمیل های مردم ارسال می شود که آپارتمان های شمال تهران متری چند ده میلیون تومان معامله می شود! گزارشی از این نوع ساختمان ها به همراه تصاویر تجملات رویایی آن را در این گزارش ببینید و بخوانید.

در حالی که این روزها بسیاری از مردم توان خرید آپارتمان های مسکن مهر با قیمت ساخت متری 300 هزار تومان را ندارند و زیر بار وام و تسهیلات آن کمر خم کرده اند در تهران و شهر های بزرگ کشور ساختمان هایی قد علم می کنند که جز حسرت و آه برای قشر فرو دست جامعه چیزی ندارند. ساختمان هایی که با نام مجتمع و برج برای نو ثروتمندان ومتمولینی ساخته می شوند که ثروت و یا علاقه داشتن ویلاهای چند صد میلیاردی را ندارند اما خواهان کاخ هایی مجلل هستند با امکانات هتل های 5 ستاره.

ساختمان هایی که با سرمایه های نجومی شرکت های متمول ساخته می شوند و چند صد میلیارد تومان نقدینگی را درمدتی کوتاه جمع آوری می کند و در نهایت محل سکنای کسانی می شود که به سبک پادشاهان زندگی می خواهند و خواهان اقتصادی پر از شکاف طبقاتی هستند. اقتصادی که در آن فردی برای اخذ وام 20 میلیون تومانی مسکن وافزایش 5 میلیون تومانی آن شاد وغمگین می شود اما در سوی دیگر،فردی در یک متر خانه تجملی خود، سقف آرزوهای یک خواهان مسکن مهر و ....را ناچیز می بیند!

ثروتمندان این چنینی در این اقتصاد به دنبال نوع چیدمان چند صد میلیونی طراحی داخلی خانه های میلیاردی خود هستند و خبر ندارند که 5 میلیون تومان افزایش وام مسکن چه زمانی خبر رسانی شد و چه وقت،لغو شد!

به هر سو،فارغ از این مباحث عدالت گسترانه که دولت نهم و دهم سالها ادعای آن را داشتند باید به واقعیت ها پرداخت و دید در این دولت اقتصاد به کدامین سمت رفت و چه رخ داده است. باید این روزها را دید؛نگاهی به آگهی ها کرد و دید دراین خصوص طی ماه های اخیر چه نوع از مسکن به فروش می رسد و سطح تجمل گرایی تا کجا بالا رفته است.

ادامه مطلب ...

قدرت محض!!!


 
 
  شکراً لله ـ شکراً لله ـ شکراً لله